A SWEDISH MISSION TO IMPROVE THE WORLD OF SNACKS!

NICK’S idé på en minut...

 

Min dröm har alltid varit en njutningsfylld smakupplevelse byggd på ingredienser som gör din kropp lika glad. Ja, det vill säga från det ögonblick jag började förstå vad som verkligen gjorde min kropp gladare.

 

Det började egentligen i precis fel ände. Jag var på väg ner i diket. På ytan såg det okej ut, men jag hade värk i rygg och leder och jag var på väg att få diabetes. Det borde egentligen inte ha kommit som någon överraskning med tanke på mina matvanor.

 

Det som överraskade mig var hur förvirrande kostråden jag fått lära mig i skolan varit och hur mycket det nu fanns att lära som kunde hjälpa mig. Så fort jag tog bort socker och tomma kolhydrater ur min kost förbättrades inte bara mina värden utan också hela mitt välmående. Värken i ryggen försvann på ett par månader. Värk som jag haft i åratal (och den har aldrig kommit tillbaks)…

 

 

 

Jag fick ett närmast maniskt hälsointresse och läste tiotusentals sidor tvärvetenskap (52.000 till dags dato). Jag mådde enormt mycket bättre men saknade ändå något i mitt liv: njutningen av en stor tallrik pasta, en rejäl chokladbit till kaffet, eller den läsk jag tidigare unnade mig varma sommardagar.

 

Jag började bli besatt av tanken att åter få äta det jag förut älskat men blivit tvungen att avstå ifrån. Det borde dessutom gå att bygga ett företag på iden, eftersom jag borde vara långt ifrån den enda som vill ha allt det goda, men också en god hälsa.

 

Våra första produkter var ett trevande försök, men vi började snart finna en målgrupp som stödde och inspirerade oss. De utmanade oss och vi genomförde ständiga förbättringar. Smaken var i det här stadiet, om vi ska vara ärliga, inte särskilt imponerande. I början fokuserade vi nämligen extremt mycket på hälsofördelarna, men när vi väl lyckades med det blev smaken allt mer central.

 

Då smakerna blev bättre kom fler duktiga personer till oss. Det var personer med stor erfarenhet från livsmedelsbranschen. Jag är glad att de inte kom till oss under den period då vi utvecklade produkterna med ett rent hälsofokus. För det var helt rätt att göra utvecklingen i den ordning det blev. Hade vi bara inriktat oss på smak från början, hade vi aldrig haft nära blodsockerneutrala choklader i dag. Något som gör att du kan njuta med gott samvete.

 

Personerna från livsmedelsbranschen ställde dock enorma krav på smakerna och de hjälpte oss utveckla vår dröm och ge den färg och form. Vårt nya formspråk tar sig uttryck i varumärket NICK’S.

MED STOR SMAK     KOMMER STORT ANSVAR!

Vår idé om att njuta börjar nu få vingar och ansvaret vi känner för att göra ”rätt och riktigt” blir bara större ju fler personer det är som njuter med oss. Vi älskar det vi gör och hoppas den känslan når ända fram till dig.

Jag må vara personen bakom namnet, men NICK'S är så mycket större än min person.

NICK'S är ett team av duktiga människor som brinner för hälsa men också för njutning. Hälsa får nämligen aldrig bli tråkigt. Därför måste allt vi gör smaka minst lika bra som det onyttiga vi omges av.

Vi tror att det som passar oss passar många fler. Därför finns NICK'S. Min personliga story kan du läsa härunder.

 

Vill du hoppa rakt till vårt manifest kan du göra det här!

MANIFESTET

produkter nick's story

SHOP

©2017 NICK'S. All rights reserved

POSTADRESS:

Box 191 34

104 32 Stockholm

BESÖKSADRESS:

Englundavägen 8

171 41 Solna

KONTAKT:

Tel +46(0)812146867

info@LUBFOODS.COM

A SWEDISH MISSION TO IMPROVE THE WORLD OF SNACKS!

produkter nick's story

A SWEDISH MISSION TO 
IMPROVE THE WORLD OF SNACKS!

Jag må vara personen bakom namnet, men NICK'S är så mycket större än min person.

NICK'S är ett team av duktiga människor som brinner för hälsa men också för njutning. Hälsa får nämligen aldrig bli tråkigt. Därför måste allt vi gör smaka minst lika bra som det onyttiga vi omges av.

Vi tror att det som passar oss passar många fler. Därför finns NICK'S. Min personliga story kan du läsa härunder.

 

Vill du hoppa rakt till vårt manifest kan du göra det här!

 

 

NICK’S idé på en minut...…

 

Min dröm har alltid varit en njutningsfylld smakupplevelse byggd på ingredienser som gör din kropp lika glad. Ja, det vill säga från det ögonblick jag började förstå vad som verkligen gjorde min kropp gladare.

 

Det började egentligen i precis fel ände. Jag var på väg ner i diket. På ytan såg det okej ut, men jag hade värk i rygg och leder och jag var på väg att få diabetes. Det borde egentligen inte ha kommit som någon överraskning med tanke på mina matvanor.

 

Det som överraskade mig var hur förvirrande kostråden jag fått lära mig i skolan varit och hur mycket det nu fanns att lära som kunde hjälpa mig. Så fort jag tog bort socker och tomma kolhydrater ur min kost förbättrades inte bara mina värden utan också hela mitt välmående. Värken i ryggen försvann på ett par månader. Värk som jag haft i årtionden (och den har aldrig kommit tillbaks)…

 

 

 

Jag fick ett närmast maniskt hälsointresse och läste tiotusentals sidor tvärvetenskap (52.000 till dags dato). Jag mådde enormt mycket bättre men saknade ändå något i mitt liv: njutningen av en stor tallrik pasta, en rejäl chokladbit till kaffet, eller den läsk jag tidigare unnade mig varma sommardagar.

 

Jag började bli besatt av tanken att åter få äta det jag förut älskat men blivit tvungen att avstå ifrån. Det borde dessutom gå att bygga ett företag på iden, eftersom jag borde vara långt ifrån den enda som vill ha allt det goda, men också en god hälsa.

 

Våra första produkter var ett trevande försök, men vi började snart finna en målgrupp som stödde och inspirerade oss. De utmanade oss och vi genomförde ständiga förbättringar. Smaken var i det här stadiet, om vi ska vara ärliga, inte särskilt imponerande. I början fokuserade vi nämligen extremt mycket på hälsofördelarna, men när vi väl lyckades med det blev smaken allt mer central.

 

Då smakerna blev bättre kom fler duktiga personer till oss. Det var personer med stor erfarenhet från livsmedelsbranschen. Jag är glad att de inte kom till oss under den period då vi utvecklade produkterna med ett rent hälsofokus. För det var helt rätt att göra utvecklingen i den ordning det blev. Hade vi bara inriktat oss på smak från början, hade vi aldrig haft nära blodsockerneutrala choklader i dag. Något som gör att du kan njuta med gott samvete.

 

Personerna från livsmedelsbranschen ställde dock enorma krav på smakerna och de hjälpte oss utveckla vår dröm och ge den färg och form. Vårt nya formspråk tar sig uttryck i varumärket NICK’S.

 

 

MED STOR SMAK KOMMER STORT ANSVAR!

 

 

Vår idé om att njuta börjar nu få vingar och ansvaret vi känner för att göra ”rätt och riktigt” blir bara större ju fler personer det är som njuter med oss. Vi älskar det vi gör och hoppas den känslan når ända fram till dig.